Het ideale tussendoortje: ongebrande noten

In gesprekken met mensen over voeding wordt mij vaak verteld dat ze graag een paar kilo kwijt willen, maar niet weten waar ze moeten beginnen. Ik geef dan vaak als antwoord dat ze kunnen beginnen te kijken wat ze als tussendoortjes eten en dit wijzigen in een gezond alternatief. Een gezond alternatief is bijvoorbeeld rauwe noten. Als je wilt afvallen zouden deze heel erg goed in je dieet passen.

Zeer voedingsrijk
Rauwe Noten bevatten namelijk alleen de eigen aanwezige voedingsstoffen zoals mineralen (magnesium, ijzer, koper, zink, kalium) vitaminen (vitamine E en B), en eiwitten, ook wel proteïnen genoemd. Ook bevatten rauwe noten veel onverzadigd vet (omega 3 en 6), dit is een goede vet. Deze werken cholesterol verlagend en bloeddrukverlagend. Door deze vetten heb en houd je sneller een voldaan gevoel. Als je rond half vier trek begint te krijgen zal je het bijvoorbeeld na een handje rauwe noten wel redden tot zes uur.

De vetzuren reguleren namelijk de bloedsuikerspiegel, hierdoor heb je geen pieken of dalen en dus ook geen trek! Ben je een fanatieke sporter dan helpen de proteïne ook nog eens voor een betere opbouw en herstel van het spierweefsel.

Gezond en lekker!
Ik hoor je denken… rauwe noten zijn toch niet smaakvol? Probeer dan eens de noten van SuperfoodExpress. Er is een diversiteit aan keuze en allemaal even puur en (h)eerlijk. Ben je bijvoorbeeld een zoetekauw neem dan eens de Tropische mix met gedroogd fruit. De suikers zorgen wel voor een snelle stijging van de bloedsuikerspiegel maar samen met de noten zorgen deze vetten er juist voor dat de suikers minder snel worden opgenomen.

Welke noten heeft de notenboer eigenlijk altijd? Deze zijn vaak gebrand en gefrituurd in olie op 160 graden. Door ze op die manier te verhitten raken ze veel van hun aanwezige voedingsstoffen kwijt. Ook bevatten ze door de olie meer calorieën. Je kunt je voorstellen dat ze icm wat zout minder goed zijn voor je gezondheid.

Ongebrande noten kun je als tussendoortje eten maar, je kunt ze ook verwerken in je smoothie, lunch-salade, yoghurt gecombineerd met vers fruit of in de muesli. Ook zijn ze een perfecte vleesvervanger voor als je vegetarisch eet.

Kortom varieer ermee en kijk wat de noot voor je kan doen in je dieet!

Met gezonde groet, Kim Blijleven
6-12-2014

© 2014 - 2017 SuperfoodExpress | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie