Waarom is sporten en gezonde voeding zo belangrijk?

In deze blog vertelt onze gast-blogster Mariëtte Sterenberg-Blom je graag meer over het belang van gezonde voeding i.c.m. bewegen. Veel leesplezier!

Sporten tezamen met gezonde voeding is de juiste combinatie om af te vallen en/of je blijvend fit te voelen. Een conditietraining stimuleert de verbranding van voornamelijk buikvet, dit vet (visceraal) drukt de interne organen naar binnen en krijgt zo onvoldoende ruimte om goed te functioneren. Je kunt hierdoor gezondheidsklachten krijgen.

 

 

 

 


Krachttraining
De krachttraining zorgt voor spiermassa en hierdoor verbruikt je lichaam in rust meer energie (calorieën). Krachttraining is een hele goede manier om je lichaam gestroomlijnd te krijgen. Dit merk je vaak doordat je kleding wat losser beginnen te zitten. Vrouwen denken vaak dat ze te gespierd worden, maar vrouwen hebben niet de aanleg om veel spieren te krijgen! Dus ook vrouwen hebben baat bij krachttraining!

Zoek een sport uit die bij je past en die je ook echt leuk vind! Zo hou je het vol om te blijven bewegen, daar krijg je energie van! Natuurlijk is elke dag stevig wandelen, fietsen en huishouden ook een manier van sport. 

Maar belangrijk is natuurlijk ook de voeding
De verdeling is 80% voeding en 20% sport! Zorg voor voldoende eiwitten. Haal deze bv. uit (pure) noten, peulvruchten, vette vis (Makreel, Haring, Forelfilet), kalkoen, kip, eieren, magere kwark, (magere) yoghurt of Griekse Yoghurt. Neem voldoende fruit en lekker veel groenten! Drink voldoende en laat niet de goede koolhydraten weg zoals (volkoren) brood, (volkoren) pasta en aardappelen. 

Bij voeding en sport is beide het toverwoord: ‘Varieer’!

Met gezonde groet,

Mariëtte Sterenberg-Blom
Sportinstructrice & Voedingscoach
www.foodtofit.nl 

Mariette Sterenberg-Bom



 

 

 

© 2014 - 2017 SuperfoodExpress | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie